Skulle aldrig kunna tänka tanken.

Jag fattar inte hur man kan skaffa hund och sen bara slänga ut dom som att dom inte är värda något. Köper man en hund så köper man en hund för att man ska ha den enda tills den inte klarar av att leva längre eller vad man ska säga. Det är ju inget man köper för stunden för att det är kul bara för att dom är små och söta som valpar. Vad är det för folk som kan göra en sådan grej? Jag tycker som sagt att det ska införskaffas licens för att skaffa hund och man ska få gå speciella kurser för att man ska kunna få skaffa hund. För att man ska få folk att inse vad det är man ger sig in på. Det är en som kommer vara ens bästa vän.

Jag kan bara ta min hund som exempel. Skulle aldrig kunna slänga ut min hund på gatan för att jag skulle tröttna på han. Visst att man kanske kan bli lite irriterad på att han inte lyssnar jämt men träning ger färdighet. Min hund är som min bäste vän och skulle göra vad som helst för han.

Tycker det är synd om dom här hundarna som jag har en länk till att dom har blivet utslängada från sina hem för att folk har tröttnat. Är glad att det finns folk som kämpar och vill hjälpa hem lösa hundar.
http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=48646&user=13810
En annan hemsida jag tycker är bra :
http://www.hundarutanhem.se/

PS: Hade man haft pengar så skulle jag vilja om man fick fler på ens sida som skulle vilja hjälpa till i svåra tider och lätta tider att öppna något mer ställe som skulle kunna ta i mot flera hundar. Eftersom att det finns ju ett par stycken som stryker om kring här och där utan hem.
Kärlek & Respekt

Kommentarer
Postat av: Sundarii

Jag skulle lätt kunna vara fodervärd och uppfostra hundar tills de skulle få en fast hem men det finns inga pengar till det. Det enda som finns här i stan är Slaka Djurhem men den är mer anpassad till katter och i Örebro så finns det en förening som hjälper hemlösa djur så folk får vara fodervärdar tills någon vill ha djuret för alltid. Man kan knappt tro att det finns hemlösa djur här då det finns så många bra resurser i landet men tyvärr så finns det människor som tröttnar på sina djur och dumpar av dem, eller anlitar en jägare för skjuta ihjäl djuret. Fegt utväg. Har man inte råd eller plats med djur så ska man av hela sitt hjärta hitta ett annat hem till djuret.



Oj, det blev visst en roman här. Hoppas du inte somnade :P

2010-07-15 @ 17:04:11

Skriv dina åsikter här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

Har du inte blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress så jag kan titta in på din:

Åsikten:

Trackback
RSS 2.0